Serkan Özel, Ph.D.

Serkan OzelDr. Ozel works in the Department of Mathematics and Science Education at Bogazici University. Dr. Ozel, who continues his projects with TUSAŞ, TUPRAS and TEGV in Turkey remotely, is currently continuing his research in the USA as a visiting professor in the Department of Psychology and Human Development at Vanderbilt University. He received his undergraduate and master's degrees from Boğaziçi University, Department of Secondary Science and Mathematics Education. He pursued his doctoral degree in Educational Psychology with the specialization in Educational Technology at Texas A&M University. During his doctoral studies, he participated in several research projects and numerous professional developments on project-based learning for K-12 teachers across Dallas and Waco Independent School Districts. Dr. Özel's research interests focus on mathematics teaching practices, technology integration, and Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) education. Dr. Özel is an expert in educational technologies and STEM education. In particular, he works on providing teachers with the knowledge and skills they need for the integrated use of mathematics and technology. In addition to his expertise, he is active in many commissions at Boğaziçi University and scientific journals. He is also a founding member of the Mathematical Education Association. He is a founding member of FeTeMM (Turkish acronym for STEM) to adapt STEM movement in Turkish context.

Merve Özgünlü, M.A., Ph.D. Candidate

Merve, 2013 yılında Boğaziçi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun olduktan sonra 2017 senesinde Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Bölümünden yüksek lisans derecesini almıştır. Yüksek lisans tez çalışması, okul öncesi dönem çocuklarının ilkokula hazır bulunuşluk düzeylerini yordayan faktörler üzerinedir. 2013-2018 yılları arasında araştırma görevlisi olarak görev yapmış, lisans derslerinde öğretim asistanlığı yapmış ve çeşitli araştırma projelerinde yer almıştır. Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi ve dil gelişimini destekleyici öğrenme deneyimleri üzerine hem öğretmen hem de ebeveyn eğitimleri vermiştir. 2017 yılında Boğaziçi Üniversitesi Öğrenme Bilimleri Doktora Programında doktora eğitimine başlamıştır. Doktora çalışmalarına erken çocukluk dönemine özgü öğrenme ortamlarının tasarımı ve kalitesi, çocukların öz-düzenleme becerilerinin yordayıcısı olarak ebeveyn-çocuk ilişkisi ve evdeki öğrenme deneyimleri üzerine devam etmektedir. 2019 senesinde planlama ve tasarım süreci başlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yuvamız İstanbul Erken Çocukluk Eğitim Kurumlarının program tasarımını yapan ekipte yer almakta ve kurum içinde çalışan öğretmenlere hizmetiçi eğitimler vermektedir. Çocukların gelişimi ve öğrenmesi üzerine kitap bölümleri bulunmakta olup, Sola Unitas Yayınlarında çevirmenlik yapmaktadır. Özel bir anaokulunda eğitim koordinatörü olarak çalışmaktadır. 

After graduating from Undergraduate Early Childhood Education Program of Boğaziçi University in 2013, Merve had her master's degree from Primary Education Department of Boğaziçi University in 2017. The master's thesis is on the factors that predict the children’s readiness for elementary education. She worked as a research assistant between 2013-2018, worked as a teaching assistant in undergraduate courses and took part in various research projects. She did both teacher and parent trainings on the importance of language development in early childhood and learning experiences that support language development. In 2017, she started his doctorate education at Learning Sciences Doctorate Program of Boğaziçi University. She continues her doctoral studies on the design and quality of early childhood learning environments, parent-child relationships as predictors of children's self-regulation skills, and learning experiences at home. She is part of the program design team of Early Childhood Education Institutions of İstanbul Metropolitan Municipality (YUVAMIZ İSTANBUL – İSTANBUL İS OUR HOME), its planning and design process started in 2019, and she provides in-service trainings to teachers working in the institutions. She has book chapters on the development and learning of children and works as a translator at Sola Unitas Publications. She works as an education coordinator in a private kindergarten. 

Melek Pesen, M.A.

Melek is a doctoral student at Boğaziçi University Learning Sciences Program. She got her master’s degree from Boğaziçi University Primary Education program and bachelor’s degree from Boğaziçi University Primary Mathematics Teaching program. Her research interests are mathematical reasoning, argumentation, and proof in K-12 years. She is interested in pupils’ cognitive development in mathematics. Melek is currently working as a research assistant in Mathematics and Science Education in Boğaziçi University.

Melek Boğaziçi Üniversitesi Öğrenme Bilimleri programında doktora öğrencisidir. Yüksek lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nden almıştır. Lisans derecesini de Boğaziçi Üniversitesi’nde İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından almıştır. İlgi alanları arasında okul yıllarında matematiksel akıl yürütme, argümantasyon ve ispat yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin matematiksel bilişsel gelişimleri de ilgi alanını oluşturmaktadır. Melek Matematik ve Fen Bilimleri eğitimi bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.

 

 

Burcu Şanlı Karmaz

Burcu graduated from Science Education Department of Boğaziçi University in 2018. During her undergraduate education, she volunteered at the Technology and Research Center for the Visually Impaired (GETEM). Her research interests are learning sciences, cognitive skills, and self-regulation. She has been a graduate student at Boğaziçi University Early Childhood Education Program since 2018. She continues her thesis on the relationship between patterning skills and cognitive skills in early childhood.

2018 yılında Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Lisans eğitimi sırasında Görme Engelliler Teknoloji ve Araştırma Merkezi’nde (GETEM) gönüllü olarak görev almıştır. Öğrenme bilimleri, bilişsel beceriler ve öz düzenleme ilgi alanları arasındadır. 2018 yılından itibaren Boğaziçi Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi programında yüksek lisans öğrencisidir. Erken çocuklukta örüntüleme becerileri ve bilişsel beceriler ilişkisi üzerine tez çalışmasına devam etmektedir.

 

 

Zehra Emine Ünal, M.A.

Zehra is a doctoral student at the University of Missouri Psychological Sciences and works under the guidance of David C. Geary and Nelson Cowan. She received her master’s degree from the University of Texas at Austin and her undergraduate degree from Bogazici University. She is also a mathematics teacher and did tutoring for nine years. Her research interests are the cognitive and behavioral factors that affect students’ mathematical development.

Zehra Missouri Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde doktora öğrencisidir ve doktora çalışmalarını David C. Geary ve Nelson Cowan danışmanlığında yürütmektedir. Zehra yüksek lisans derecesini Teksas (Austin) Üniversitesi’nde ve lisans derecesini Bogazici Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Kendisi ayni zamanda matematik öğretmenidir ve yaklaşık dokuz yıl özel ders vermiştir. İlgi alanları öğrencilerin matematik gelişimlerini etkileyen bilişsel ve davranışsal faktörlerdir.

 

 

Betül Fatma Yıldırım

Betül is a master student at Bogazici University Mathematics and Science Education Program. She got her bachelor's degree from Bogazici University Primary Mathematics Education Program. Her research interests are early mathematics education and statistics education. She has been working as a mathematics content developer in Kangaroo mathematics Turkey.

Betül Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi yüksek lisans öğrencisidir. Lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından almıştır. İlgi alanları erken çocuklukta matematik eğitimi ve istatistik eğitimidir. Betül Kanguru Matematik Türkiye şirketinde matematik içerik geliştiricisi olarak çalışmaktadır .